Gyventi „Instead OF“ pasauliu

Dabar įsivaizduokit keisčiausią dalyką, kuris galėtų būti sukurtas norint pakeisti įprastą ir visiems puikiai žinomą produktą…
…spėju, kad tikrai nepagalvojote apie vyno džemą arba kavos pakaitalą iš medicininių grybų. Na, bent jau aš nepagalvojau. Atėjo laikas susipažinti su kiek kitokia kūryba ir pasinerti į prekės ženklo „Instead OF“ pasaulį.
50287033_855105918153919_747949253015371776_n.jpg

„Instead OF“ nuotr.

Prekės ženklo „Instead OF“ įkūrėjo Antano Toliušio istorija prasideda dar 8-oje klasėje, kuomet Vilnietis užsirašė į jaunųjų programuotojų būrelį „Orbitaׅ“. Tuo metu nebuvo kalbama apie tinklapių kūrimą ir į programavimą dar nebuvo žiūrima kaip į perspektyvią specialybę, todėl mokytis programavimo Antanui atrodė be galo įdomu. Ko gero, dėl šios priežasties vaikinas jau po trijų būrelio pamokų iš mokytojo išgirdo: „Viskas. Aš nebeturiu, ko tavęs mokyti, nes būrelio programa skirta tik programavimo pagrindams. Eik mokytis savarankiškai“. Antanas taip ir padarė. Vaikinas mokėsi savarankiškai ir ėmė kurti tinklalapius, tačiau didžiausias sunkumas, su kuriuo jis susidūrė tuo metu, buvo tai, kad namuose nebuvo interneto, todėl tinklalapių kūrimas užtrukdavo gana ilgai. 10 — 11- oje klasėje Antanas išmoko nuotraukų redagavimo, kuris tuomet buvo ką tik išpopuliarėjęs, o 12-oje klasėje jis gavo pirmąjį užsakymą sukurti plakatą, už kurį jam sumokėjo 5 litus. Po mokyklos baigimo, Antanas stojo į Vilniaus universitetą, Vadybos ir verslo administravimo kursą, tačiau po dviejų kursų Antanas perstojo į „Marketing and global business“ studijas, todėl galime sakyti, kad jis baigė ne vadybą, o rinkodarą ir tarptautinį verslą.

50338946_815374618802451_8171033035618123776_n

Antanas Toliušis. Asmeninio archyvo nuotr.

„Antrame kurse įkūrėme tokį mažą versliuką dalyvaudami projekte „Junior Initiatives“. VšĮ „Mokslo parkas“ organizuodavo projektus, simuliacijas jaunimui, kuriose tuo metu dalyvavo nemažai komandų iš kiekvieno didžiausio Lietuvos universiteto. Šių žaidimų metu mes mokėmės kurti savo verslą. Mūsų komandai sekėsi visai neblogai, kol galų gale supratome, kad daugiau laiko skiriame idėjoms, o ne realiam darbui, todėl kartu su  valdybos nariu Nerijumi nusprendėme pamiršti šią žaidimo formą ir įkurti tikrą įmonę. Grafikos dizainas, tinklalapiai, programavimas mums buvo nesvetimi, todėl tuo metu mes tikrai žinojome, kad norime dirbti su internetiniais puslapiais. 2012 metais įkūrėme įmonę „Totimedija“, kuri užsiėmė įvairių įmonių tinklalapių atnaujinimu. Mūsų tikslas buvo senus įmonių tinklalapius atvesti į naują erą, juos atnaujinant ir modernizuojant. Tai mums klostėsi neblogai, turėjome nemažai užsakymų, tačiau vieną dieną Nerijus nusprendė palikti įmonę ir susirasti pastovesnį pajamų šaltinį. Tuomet įmonėje dirbti likau vienas ir tęsiau jos veiklą.“

Panašiu metu startavo naujas projektas „Talentų karta“, kurio pagrindinė idėja buvo sujungti įvairių sričių studentus ir leisti jiems atrasti save tam tikroje srityje, o vėliau surasti jiems darbo vietą. Antanas Toliušis šiame projekte tapo rinkodaros vadovu, užsiėmė įvairiais IT sprendimais, projekto komunikacija. Šis projektas buvo itin sėkmingas. Jis pritraukė daugiau nei 800 studentų per pusės metų laikotarpį, o įmonėje dirbo tik 9 žmonės. Visgi, šį projektą Antanui teko palikti…

51052046_995643834157611_3874129272008343552_n

Antanas Toliušis. Vidos Jonušytės nuotr.

„Surasdami studentams darbo vietas, mes tarsi „parduodavomׅ“ juos tam tikroms įmonėms, kurios jiems pasiūlydavo darbą. Esminės klaidos, kurias padarėme buvo tai, kad iš darbdavių tuo metu mes prašėme per daug pinigų ir jiems suteikdavom per ilgas, net 12 mėn. garantijas, kurios reiškė, kad studentas įsipareigoja dirbti bent metus. Mes neįvertinome to, kad studentai iš viso yra tie, kurie vienoje vietoje ilgai neužsibūna, ieškosi sau patogiausios darbo vietos, darbo laiko ir dėl to, dažnai keičia darbus. Taigi, kai jie pradėjo palikti savo darbus, mes turėjome darbdaviams grąžinti sumokėtus pinigus, kol galų gale pamatėme, kad mes nebeturime ko grąžinti. Bankrutavome.

Tuo metu vis dar veikė MB „Totimedija“, tad aš ir toliau kūriau reklaminius skydelius, plakatus, internetinius puslapius. Šiame darbe man sekėsi puikiai, buvau daug išmokęs iš „Talentų kartos“, klientams galėjau pasiūlyti sprendimus, kurie jau buvo išbandyti ir tikrai veikė. Vienas projektas ieškojo projekto vadovo, kuris galėtų įgyvendinti jau sugalvotą idėją, tad viena klientė rekomendavo mane. Kadangi aš mėgstu kurti įvairius dalykus, aš nusprendžiau sudalyvauti atrankoje. Nuėjęs į darbo pokalbį žinojau, kad neturiu jokių savo darbų pavyzdžių, kadangi nebuvau anksčiau kūręs realaus produkto, apart internetinių svetainių, kurios vėlgi, yra internete, tačiau paprašytas parodyti savo darbus nepasimečiau. Pradėjau vadovui rodyti tai kuo užsiėmiau, pavyzdžiui, parodžiau kokį štampą esu pagaminęs savo tėčio gimtadienio proga, parodžiau kokią šviečiančią degtukų pilį buvau pastatęs ir iš karto išgirdau atsakymą, kad tas vaikinas nori dirbti su manimi.“

Pradėjęs darbą naujame projekte, Antanas sužinojo, kad produktas, kurį turės sukurti yra medus su fitokanabinoidais. Jo užduotis buvo sukurti realų produktą, jo dizainą, pateikimą. Antanas turėjo daug reikalingų kontaktų, todėl visus savo sumanymus jis įgyvendino gana greitai ir rado kūrybiškų sprendimų, kaip šis medus turėtų būti pateiktas (štai, kas slėpėsi tose dėžutėse!) Projektui pasibaigus jis nebežinojo kas bus toliau, tačiau tuomet išgirdo pasiūlymą pasilikti ir kartu dirbti toliau. Būtent tuo metu ir prasidėjo prekės ženklo „Instead OF“ kūryba.

50863666_2069402403114220_7170255572036485120_n

„Instead OF“ nuotr.

„Būdavo, kad kasdien po 3 val. mes kalbėdavom, kas turi būti „Instead OF“ ir žinojome, kad šis prekės ženklas turi viską apjungti, tai turi būti „Instead OF“ pasaulis. Atsikeli „Instead OF“ lovoje, dėvi „Instead OF“ miego drabužius, geri iš „Instead OF“ puodelio <…>, kol galų gale įsėdi į „Instead OF“ automobilį. Bet norėdami tai įgyvendinti turėjome rasti investuotoją, tačiau visiems jiems kildavo nemažai klausimų, todėl supratome, kad be nuosavo verslo nieko neišeis, tad turime kurti savo verslą.

Prekės ženklas „Instead OF“ kuria savo pasaulį, o ne vieną produktą. Visų pirma sukūrėme „Instead OF“ medų, tuomet „Instead OF“ saldainius, o ką tik į rinką paleidome „Instead OF“ vyno džemą. Stengiamės tęsti tradiciją prieš šventes sukurti kažką naujo, kad tai taptų puikia, originalia verslo dovana mūsų klientams. Manome, kad šios dovanos yra puikus pasirinkimas, mūsų klientai jas labai mėgsta, pavyzdžiui, šiuo metu jau esame pardavę visą sukurtą vyno džemą, o klientų turime ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Norime kurti tokias dovanas, kurios negalėtų būti įvertintos pinigais, pavyzdžiui, tu gauni vyno butelį ir maždaug žinai kiek jis kainuoja. Ir štai, tu gauni vyno džemą, visišką naujovę, įpakuotą itin gražioje, elegantiškoje dėžutėje ir tu negali suprasti, kiek verta ši dovana, tačiau tikrai suvoki, kad ši dovana yra prabangi.

51023194_375626946573198_3403701452537856000_n.jpg

„Instead OF“ nuotr.

Mes dirbame su tuo, kas mums patiems įdomu. Paskutinis mūsų sukurtas produktas, kurį tikimės paleisti į užsienio rinką yra „Instead OF coffee“, tai kava pagaminta pagal specialias technologijas. Ją gaminame iš medicininių grybų, ši tradicija perimta iš Singapūro. Pasirinkome medicininius grybus ir sujungėme juos su tuo, ko reikia dabartiniam žmogui. Pavyzdžiui, turime tris kavos rūšis:

  1. Lionsmane, tai yra produktas, kurį vienuoliai naudodavo prieš eidami medituoti, kadangi šie grybai pasižymi atpalaiduojančiomis savybėmis.
  2. Čiagos grybas yra tiesiog augantis ant beržo grybas. Tačiau jis auga ten, kur itin šalta t.y. tokį grybą gali rasti arba Kanadoje, arba Sibire.
  3. Kordisepso grybo energija, ekstraktas. Šis grybas auginamas ant jauno vabzdžio lervos, kadangi būtent iš ten jis surenką visą energiją.

Visi šie mišiniai yra patvirtinti, taigi nekantraujame paleisti šią tirpią kavą į rinką. „Instead OF“ pasaulis nėra vienalytis. Netrukus kursime dar vieną revoliucinį produktą, tad dar tikrai turėsime kuo nustebinti.“

50080174_447625912439767_2522143515064926208_n.jpg

„Instead OF“ nuotr.

Be prekės ženklo vystymo ir produktų kūrimo, Antanas Toliušis organizuoja ir veda mokymus apie rinkodarą, socialinius tinklus ir mielai dalinasi savo žiniomis grįždamas papasakoti apie savo prekės ženklą studentams iš Vilniaus universiteto. Antanas džiaugiasi, kad dažnai po paskaitų susilaukia be galo daug klausimų ir stengiasi į juos visus atsakyti, o kartais į klausimus atsakinėja net ir elektroniniais laiškais. Taip pat rinkodaros specialistas turi savo asmeninį tinklaraštį, tiesa, jau senokai nekėlė naujų įrašų, tačiau prisižadėjo naują įrašą įkelti jau visai netrukus ir grįžti prie tinklaraščio rašymo.  Antanas randa laiko ir kitiems savo pomėgiams. Jau 22 metus jis šoka tautinius šokius, su kuriais yra apkeliavęs be galo daug skirtingų šalių, kurios taip pat jį įkvėpia kurti. Negana to, kūrėjas mėgsta gamtą ir šiuo metu atkakliai įgyvendina savo svajonę užauginti maumedžių parką, apie kurį taip pat galite perskaityti jo tinklaraštyje.

50263529_461165677749174_1618820895244025856_n.jpg

Antanas Toliušis. Asmeninio archyvo nuotr.

„Iš kelionių po pasaulį supratau, kad egzistuoja kur kas daugiau nei Lietuva. Ko gero, dėl jų kilo mintis sukurti produktą, kuris būtų tarsi Lietuvos vizitinė kortelė. Orientuojamės į užsienio rinką, kadangi mums atrodo, kad susikoncentravus į prekybą Lietuvoje, mūsų prekės ženklas ilgainiui taptų kopijuojamas, atsirastų konkurencija ir jis prarastų savo savitumą. Norim, kad „Instead OF“ būtų atpažintas kaip lietuviškas prekės ženklas.  „Instead OF“ produktai, jų įvaizdis yra išdirbti iki mažiausios smulkmenos, tai — prabangos prekė, tačiau puiki, originali dovana kiekvienam. Šiuo metu įsigyti produktų, juos išbandyti galima parašius mums į „Instagram“ paskyrą arba užsisakyti elektroniniu paštu, tačiau produktų kiekiai dabar yra dar labai riboti. Vis tik tikimės, kad galėsime netrukus pasiūlyti savo klientams užsukti į mūsų internetinę parduotuvę, kurioje įsigyti „Instead OF“ produktų bus kur kas lengviau. Tad laukite naujienų!“

50622410_1854899257965573_6464688596736540672_n.jpg

Antanas Toliušis. Asmeninio archyvo nuotr.

 

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s